mar 162014
 

Dziś przyszedł czas na nieco dokładniejsze przyjrzenie się temu, co mamy w silniku naszego auta. W zasadzie cały dzień spędziłem nad wyjmowaniem i czyszczeniem tłoków. Był to koleny dzień pracy… i kolejna niespodzianka. Tłoki są oryginalne! Pierścienie tłoków są w idealnym stanie – bez uszkodzeń, mają idealnie ostre krawędzie. Panewki są również oryginalne oraz – co chyba najważniejsze – mają naniesione oznaczenie „STD” – czyli wymiar nominalny! Oznacza to, że silnik jest w pełni oryginalny, a co najważniejsze – zarówno wał korbowy jak i cylindry nie podlegały znacznej obróbce. Ściany cylindrów bez uszkodzeń – jedynie minimalne ryski. Podobna sytuacja występuje w przypadku wału korbowego. Niemniej silnik zostanie rozebrany do końca, sprawdzone zostaną wszystkie wymiary, przeprowadzone zostanie honowanie cylindrów i polerowanie wału korbowego. Zobaczymy co na to powiedzą specjaliści, jednak wygląda na to, że można będzie pozostawić wymiar nominalny dla tych elementów. Znacząco wydłuży to czas życia silnika.

 Opublikowany przez dnia 16 marca 2014 o 17:12

  2 komentarze o “Rozbieranie silnika (tłoki)”

  1. Co tak cicho? Pogoda sprzyja dłubaniu a tu od miesiąca nie ma wpisu?

    Pozdrowienia z Olsztyna.

Odpowiedź dla Michał Cancel reply